200 sene sonra parayla yazdırılmış hadisler olsa bile bu o kadar etkili değildi. Bizim tarikatımız daha iyi diyebilmek adına uydurmalar olabilirdi, yada karşıt grupların birbirine leke çalmak için yaptığı şeylerdende olabilirdi.
Oraya bakarak bir şey elde etmen mümkün değil pek. Peygamber sonrası ilk 100 hatta 50 yıl çok daha net fikir verir.
Ayrıca namazı kılanları eleştiriyorsun, niye hep kötü ve doğru yapamayan insanları örnek alıyorsun bu eleştiriye.
Öyle insanlar var ki namazları sayesinde büyük ve küçük günahlardan korunuyorlar ellerinden geldikçe. Onları eleştirebilecek bir fikrin var mı
Arapça öğrenip dinini öğrenene kadar götüne niye sinek girsin? Bilmediğin şeyin peşinden gitmiyorsun oluyor bitiyor.
5 vakit namazı kaçırmayan ama dalyarak birini takip etmek yerine beni takip ettiğinde oturur cemaatim olur parayla aldığım rütbeyle seni aklen ve kalben uyandıracak vaazımdan içer hayatına seviye atlatırdın dostum. Kötü örnekleri bu kadar kısas alma. Adamlar bir kere ibadetin gerekliliğini doğru dürüst yapamıyor anlamasa bile, ayrıca namazı vaktinde tamamlayan bir insan elbette huzurlu, gorevi yerine getirmenin iç rahatlığı ile dolacaktır. Sen savaşta, özellikle hendek savaşında duyguları olduğu için azar yiyen birini görüp duymadın bende duymadım. Bu duygularıyla azan, aklıyla yönlendiremeyen insanlar helak oluyorlar dikkat et. Namazı kıldığı için mutlu olan, dopamin elde edenler değil. O elde edilen dopamin o adamın gelişim hızını ikiye felan katlayabilecek şeyler. sonra derinleşip dopaminsiz de yapar gerekirse.
salat ile ilgili
Aynen black haklı konuşmuş,yani bazı insanlar cidden o dopamin duygusu veya iyi hissediyorum eki eki diyerek namaz kılmıyor. sadece tanrıya bir teşekkür için kılanlardan tut,namazı gösteriş için kılandan tut bir sürü fonksiyonu var bu konunun.
Onun dışında bende kuran mealini okuyorum ve arapça okumak gibi bir hedefim yok ama ileride eğer Kuran'da daha gelişmek ve kelimleri doğru anlamak için öğrenmek isterim doğrusu yahut önemli olan arapçayı öğreniceksin ve sadece kelimleri okumakla değil,anlamlarını nerde nasıl kullanıldıklarını,bir kelimenin kaç anlamı olduğunu ve hangi anlamın kullanılması gerektiğinide öğrenmek önemlidir.
Yani bildiğiniz gibi Arapça bir kelimenin 50-60 anlamı bile olabiliyor o yüzden arapça okumak değil olay sadece.
Soru;beyler bende Kur'an meali var ve diyanet işleri başkanlığına ait yeterli ve doğru çeviryor mu sizce yoksa başka kaynaktanmı okumalıyım?
Onun dışında bende kuran mealini okuyorum ve arapça okumak gibi bir hedefim yok ama ileride eğer Kuran'da daha gelişmek ve kelimleri doğru anlamak için öğrenmek isterim doğrusu yahut önemli olan arapçayı öğreniceksin ve sadece kelimleri okumakla değil,anlamlarını nerde nasıl kullanıldıklarını,bir kelimenin kaç anlamı olduğunu ve hangi anlamın kullanılması gerektiğinide öğrenmek önemlidir.
Yani bildiğiniz gibi Arapça bir kelimenin 50-60 anlamı bile olabiliyor o yüzden arapça okumak değil olay sadece.
Soru;beyler bende Kur'an meali var ve diyanet işleri başkanlığına ait yeterli ve doğru çeviryor mu sizce yoksa başka kaynaktanmı okumalıyım?
kelime kökleri iyidir. fakat 50 60 anlamlı kelime hangisiymiş?
naber kelimesinin bir anlamı olsa bile söyleme biçimi bile fark eder. benim aşağılayıcı söylediğim, taşak niyetine söylediğim cümleleri kağıda döksen üçüncü dünya savaşı çıkması gerekirdi kızlarlayken. erkek arkadaşım yok o yüzden kızlar diyorum.
bu yüzden fire'da doğru söylüyor çok kasmaya gerek yok ama o an ki kavmin şartlarını iyi araştırmak gerekiyor.
o insanların cariyesi, kölesi, üvey anneyle evlenmesi veya anneyle birlikte olması, putları yatları katları vardı.
yani işi isteyen, önce kültürün özellikleri ve bununla beraber kültüre hitap eden ve 23 yılda kalbi sağlamlaştıracak şekilde olaylara göre ayetlerin indiğini bilip, mutlaka kültürü analiz etmeli. sosyolojik yapı, insanı duygular alışkanlıklar.
yesirawt, bak dostum başlık kadar etkili olmadığı için sadece göz gezdiriyorum cevap vermiyorum buraya yazmıştın, e bunun üstüne bende "e zaten böyle bir beklentiyle buraya niye yaklaşıyorsun ki gerçeklere gel" dedim. buraya kadar sorun var mı?
naber kelimesinin bir anlamı olsa bile söyleme biçimi bile fark eder. benim aşağılayıcı söylediğim, taşak niyetine söylediğim cümleleri kağıda döksen üçüncü dünya savaşı çıkması gerekirdi kızlarlayken. erkek arkadaşım yok o yüzden kızlar diyorum.
bu yüzden fire'da doğru söylüyor çok kasmaya gerek yok ama o an ki kavmin şartlarını iyi araştırmak gerekiyor.
o insanların cariyesi, kölesi, üvey anneyle evlenmesi veya anneyle birlikte olması, putları yatları katları vardı.
yani işi isteyen, önce kültürün özellikleri ve bununla beraber kültüre hitap eden ve 23 yılda kalbi sağlamlaştıracak şekilde olaylara göre ayetlerin indiğini bilip, mutlaka kültürü analiz etmeli. sosyolojik yapı, insanı duygular alışkanlıklar.
yesirawt, bak dostum başlık kadar etkili olmadığı için sadece göz gezdiriyorum cevap vermiyorum buraya yazmıştın, e bunun üstüne bende "e zaten böyle bir beklentiyle buraya niye yaklaşıyorsun ki gerçeklere gel" dedim. buraya kadar sorun var mı?
Açık kuran sitesini kullanabilirsin diye düşünüyorum. Mobil bir site. yani mealleri karşılaştırıp okursun.
#1342 Teşekkürler.
#1331 başlık kadar yaramayacağını söyledim doğru bu fakat sadece göz gezdireceğim sonra kaçacam buralara yazmayaçağım xd eki eki felan demedim burada yalnış olan sensin.
Ara sıra yazacağım dedim ve dediğimi de aynen uyguluyorum birader.
Bak,Başlık kadar yaramayacağını söylemem doğru ve neden buna bukadar takıldın SiyahiDurden?(fhazla op eshpri+erhkçı eshpri)
Yahut tabii ki yazıların yararlı olanları var.
bende yazıyorum ekleyeceğim daha alive de yazmaya başlamış azio tek biraz az yazıyor galiba ama oda eminim kendisi düzeltir.
Yani ben başlık kadar beklentimin olmadığını eklemişim zaten sorgulamanın bir anlamı yok. Yani fazla bu konunun üstüne gitmenin saçma olduğunu söylüyorum.
O yazıda buradan başlık kadar bir beklentimin olduğunu sanmışsın doğru bu da benim hatamdır. eklemek zorunda değildim tabii. fakat söyledim böyle bir beklentim yok gardaş.
Edit:yeni batman tam Ergen amk oysa Christian bale'in batmani öylemiydi.
Edit2:bu arada catwoman yarrak gibiymiş biraz güzel hatun seçin amına çakayım.
Edit3:sarışın Catwoman yoğmu çıkarsalardı la
sarışın kızlara ilgim var evet XD.
#1331 başlık kadar yaramayacağını söyledim doğru bu fakat sadece göz gezdireceğim sonra kaçacam buralara yazmayaçağım xd eki eki felan demedim burada yalnış olan sensin.
Ara sıra yazacağım dedim ve dediğimi de aynen uyguluyorum birader.
Bak,Başlık kadar yaramayacağını söylemem doğru ve neden buna bukadar takıldın SiyahiDurden?(fhazla op eshpri+erhkçı eshpri)
Yahut tabii ki yazıların yararlı olanları var.
bende yazıyorum ekleyeceğim daha alive de yazmaya başlamış azio tek biraz az yazıyor galiba ama oda eminim kendisi düzeltir.
Yani ben başlık kadar beklentimin olmadığını eklemişim zaten sorgulamanın bir anlamı yok. Yani fazla bu konunun üstüne gitmenin saçma olduğunu söylüyorum.
O yazıda buradan başlık kadar bir beklentimin olduğunu sanmışsın doğru bu da benim hatamdır. eklemek zorunda değildim tabii. fakat söyledim böyle bir beklentim yok gardaş.
Edit:yeni batman tam Ergen amk oysa Christian bale'in batmani öylemiydi.
Edit2:bu arada catwoman yarrak gibiymiş biraz güzel hatun seçin amına çakayım.
Edit3:sarışın Catwoman yoğmu çıkarsalardı la
sarışın kızlara ilgim var evet XD.
Bu arada 50-60 anlamlı kelime mevzusu eskiden bir hoca demişti aklımda kalmış burda söyledim özür diliyorum yanlış bilgi yaydığım,hakikat olanı söylemediğim için.
Hafif araştırdım,baktım yok böyle bir mevzu.
Hafif araştırdım,baktım yok böyle bir mevzu.
"Burada okuduğum şeyler bana aşırı felan katkısı olacağını düşünmüyorum başlık kadar."
Ya bak öncelikle takılmak gibi bir şey yok. Konuşmak olur. şu yazdığın mesaj neyi ifade ediyor? başlık kadar katkısı olmayacak o yüzden fazla ilgi alaka yazı yazmayacağım demişsin basbayağı. Eee usta daha ne olacak ki? Madem eksik yazdın, dersin ki "beyler başlık kadar etki beklemiyorum ama yine de başlık kadar etkili olmadığını söylüyorum çünkü liselilik peşindeyim ama bir mezun gibi davranıyorum"
Ara sıra geldiğinle de alakalı değil konu. sen niye onu yaptığını ifade ediyorsun hala? Canının istediklerini ifade etmek yerine amacına göre yaz ki en azından bende oturup şu konuların üzerinden kendime yanlış anlayan sensin dedirtmeyeyim:)
Şurada bir başlık altına ne düşündüğünüzü yazamayacak kadar aciz adamlarsınız amk sorsam hepiniz bir yerlerden yırttınız kendini. Alive zaten bozuk plak gibi sürekli olmuyor diyor.
Diğer türlü görmezden felan gelip geçiyorsunuz, ki o daha bir ihtimalli de amaç ne abi? Ben fire dışında bir amaç uğrunda ortak çalışacak adam görmüyorum da görebilir miyim diye bakıyoruz işte. Özelden destek vereceğim felan yazmakla olmuyor bu işler.
Kolay gelsin
edit: fire, darkvane dışında ki arkadaşlara şu sitede geçerli nedenleri vardır gözüyle bakmıyorum yazmamak gibi. fire dışında amacının kardeşlik için şurada bir şey yapmak olduğunu düşündüğüm bir isimde yok. darkvane ise düşünceme göre hayatta zaten yardırmış sistemi oturtmuş bir arkadaş büyük ihtimalle zamanı da yoktur yani. alive'inde hayatında cidden zorluklar var bu arada biliyorum. kendisine de kolaylıklar diliyorum.
Ya bak öncelikle takılmak gibi bir şey yok. Konuşmak olur. şu yazdığın mesaj neyi ifade ediyor? başlık kadar katkısı olmayacak o yüzden fazla ilgi alaka yazı yazmayacağım demişsin basbayağı. Eee usta daha ne olacak ki? Madem eksik yazdın, dersin ki "beyler başlık kadar etki beklemiyorum ama yine de başlık kadar etkili olmadığını söylüyorum çünkü liselilik peşindeyim ama bir mezun gibi davranıyorum"
Ara sıra geldiğinle de alakalı değil konu. sen niye onu yaptığını ifade ediyorsun hala? Canının istediklerini ifade etmek yerine amacına göre yaz ki en azından bende oturup şu konuların üzerinden kendime yanlış anlayan sensin dedirtmeyeyim:)
Şurada bir başlık altına ne düşündüğünüzü yazamayacak kadar aciz adamlarsınız amk sorsam hepiniz bir yerlerden yırttınız kendini. Alive zaten bozuk plak gibi sürekli olmuyor diyor.
Diğer türlü görmezden felan gelip geçiyorsunuz, ki o daha bir ihtimalli de amaç ne abi? Ben fire dışında bir amaç uğrunda ortak çalışacak adam görmüyorum da görebilir miyim diye bakıyoruz işte. Özelden destek vereceğim felan yazmakla olmuyor bu işler.
Kolay gelsin
edit: fire, darkvane dışında ki arkadaşlara şu sitede geçerli nedenleri vardır gözüyle bakmıyorum yazmamak gibi. fire dışında amacının kardeşlik için şurada bir şey yapmak olduğunu düşündüğüm bir isimde yok. darkvane ise düşünceme göre hayatta zaten yardırmış sistemi oturtmuş bir arkadaş büyük ihtimalle zamanı da yoktur yani. alive'inde hayatında cidden zorluklar var bu arada biliyorum. kendisine de kolaylıklar diliyorum.
kancık sözlük yönetiminde veya arkasında onlarca alfa olduğunu nerden biliyoruz?
benim sorum hem arapçayla hemde bu kelimelerin 50 anlamı olsa dahi çok önemli olmadığını ve bu öneminde zaten kendini bir şekilde belli edeceğini aktarmak istiyorum.
kavramlar hisleri aktarmayabilir doğrudur.
darkvane öyle olduğunu düşünmüyorum ya, onu yazarken his ettiği şeyi tahmin ediyorum. adalet ile eşitlik bir değildir.
özgürlük, değerlerimizi koruyacağımız zaman yok olur herkes adına.
özgürlük devam edebilsin diye, özgürlüğü almak gerekir bazen. e o yüzden sil baştan gibi tipleri banlamak şart, ve herkese yetki vermemek yönetim oluyor.
ya bu arada, dine inanan insanlarda şu his etmekten yola çıkıyor zaten bir şekilde.
bu insanların çoğu his ediyorum ayağına çelişkileri de yiyor. fark da bu zaten. his ediyorum diyerek çelişkileri yemeyip, doğruların peşinden gidiyorsun his ederek.
tam his etmek olamaz. ama his etmek islamın indiği 23 yılda çok önemliydi. muhataplar için.
edit: tcmayın böyle betaları banlamamasının sebebi his ettiğinden midir yoksa akılsal sebebi var mıdır?
his ettiği şeyden dolayı tutup, sıkıldığı an şutlaması çok ihtimalli. buna da akılsal olarak "elenecekleri hızlandırmak, çelme takmak" demişte olabilir.
edit2: "sıfatların amına çakayım. adamlarım her yerde.... hesap açıldı, açılışı da kapanışı da plana dahildi. burada vaad edilenler çok elit bir kesim için"
benim sorum hem arapçayla hemde bu kelimelerin 50 anlamı olsa dahi çok önemli olmadığını ve bu öneminde zaten kendini bir şekilde belli edeceğini aktarmak istiyorum.
kavramlar hisleri aktarmayabilir doğrudur.
darkvane öyle olduğunu düşünmüyorum ya, onu yazarken his ettiği şeyi tahmin ediyorum. adalet ile eşitlik bir değildir.
özgürlük, değerlerimizi koruyacağımız zaman yok olur herkes adına.
özgürlük devam edebilsin diye, özgürlüğü almak gerekir bazen. e o yüzden sil baştan gibi tipleri banlamak şart, ve herkese yetki vermemek yönetim oluyor.
ya bu arada, dine inanan insanlarda şu his etmekten yola çıkıyor zaten bir şekilde.
bu insanların çoğu his ediyorum ayağına çelişkileri de yiyor. fark da bu zaten. his ediyorum diyerek çelişkileri yemeyip, doğruların peşinden gidiyorsun his ederek.
tam his etmek olamaz. ama his etmek islamın indiği 23 yılda çok önemliydi. muhataplar için.
edit: tcmayın böyle betaları banlamamasının sebebi his ettiğinden midir yoksa akılsal sebebi var mıdır?
his ettiği şeyden dolayı tutup, sıkıldığı an şutlaması çok ihtimalli. buna da akılsal olarak "elenecekleri hızlandırmak, çelme takmak" demişte olabilir.
edit2: "sıfatların amına çakayım. adamlarım her yerde.... hesap açıldı, açılışı da kapanışı da plana dahildi. burada vaad edilenler çok elit bir kesim için"
https://theycallm ealpha. org/viewtopic.php?f=41&t=933&sid=7058c8ad2c89be7ecef48784760cadde
Bold, kai, belikebond. emeğiniz için elinize sağlık. Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.
salat ile iligli başlığımı silip bunu buraya yapıstırıyorum. daha detaylı emek sarfedilen bir iş olmuş gud jab.
Bold, kai, belikebond. emeğiniz için elinize sağlık. Allah'ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun.
salat ile iligli başlığımı silip bunu buraya yapıstırıyorum. daha detaylı emek sarfedilen bir iş olmuş gud jab.
https://driv e.google. com/file /d/1ySk1IRQA24HZN t_J2rmtY8xtWFWQ_- rc/view
boşlukları kapatın linkteki. Secde meselesi ile ilgili bir link bu dursun burda. yescudune varya işte o kelimeyi ''gerçekten gece yürüyenler mi'' değil mi bakcaz
boşlukları kapatın linkteki. Secde meselesi ile ilgili bir link bu dursun burda. yescudune varya işte o kelimeyi ''gerçekten gece yürüyenler mi'' değil mi bakcaz
ki ayrıca linkte sadece secde değil bir çoğu meseleden de bahsediyo 33 sayfa filan iş görür. şimdi olmaz ama yarın gece orgtaki yazıları tekrar gözden geçirip bu konuya parmak basmışlarmı onu inceleyeceğim. okuduydum ama yüzeysel bir okumaydı işte beni engelleyen şeyde bu, yüzeyselde kalmamalıyım bu toplulukta.
https:/ /acikkuran . com/ro ot/sjd
ayrıca buraya da göz atmakta fayda var. açık kuran sitesi kelimelere tıkladığınızda geçen tüm ayetleri karşılaştırmanıza ve mealleri alt alta bulundurup anlam farkı var mı yok mu bakmanıza yarar sağlar. mobil bir site, yapanın eline sağlık. Allah'ın rahmet ve bereketi üzerinize olsun.
ayrıca buraya da göz atmakta fayda var. açık kuran sitesi kelimelere tıkladığınızda geçen tüm ayetleri karşılaştırmanıza ve mealleri alt alta bulundurup anlam farkı var mı yok mu bakmanıza yarar sağlar. mobil bir site, yapanın eline sağlık. Allah'ın rahmet ve bereketi üzerinize olsun.
Allah yardımcımız olsun, selamun aleyküm gardaşlarım. şimdi konuya farklı bir şey getirdiğimi düşünüyorum. araştırırken buldum kai bold veya belikebond burayı görüyorsanız burayı da incelemeye almanızı rica edicim.
yescudune/ يَ ْس
kelimesi, çok bilinen ama en anlaşılmayan
kelimelerin başında gelmektedir. Çünkü
genelde bu kelimeye “secde ediyorlar”
manası verilmekte ve kast edilen anlamın,
bir şeyin önünde yerlere kapanma gibi
anlaşılmasına neden olmaktadır. Aslında
kelimenin yerlere kapanma anlamı da
vardır ama “secde” sadece yerlere
kapanmayla sınırlandırılacak bir şey
değildir.
•Ne yazık ki secde kelimesi, sadece namaz
ritüelinde yapılan bir hareketin adı olarak
anlaşılmaktadır. Oysa namazda yapılan
yere kapanma hareketi secdenin kendisi
değil, sadece yansımadır ve üstelik
secdenin tek bir yansıması da yoktur.
Mesela, Rahman.6'da bitkiler ve ağaçların
da secde ettiklerinden bahsedilmektedir.
Takdir edilmelidir ki, ne bitkiler ne de
ağaçlar yerlere kapanmamakta, insanların
namazda yaptıkları gibi secde
yapmamakta, tam tersi yerden semaya
doğru yükselmektedirler. Semaya doğru
yükselmiş olmalarına rağmen onların o
halleri de secdedir, çünkü secde sadece
yerlere kapanmak değildir.
جود•
ُ
س
ُ /sucud kelimesi; temelde “öne
eğilme, aşağıya bükülme ve tezellül
gösterme, kendini alçaltma, alçak tutma
veya kendi kibrini, gururunu kırma”
anlamına gelir. Yüce Allah'a karşı kendini
alçaltma, alçak tutma veya kibrini,
gururunu kırmayı ve ibadet etmeyi ifade
etmek için kullanılmıştır. İnsanların
iradî/ihtiyarî olarak, hayvan ve cansızların
ise mecburî/gayri ihtiyarî yaptığı bir fiildir.
Bakara.58'deki; )د
ج
َّ
س
ُ /succeden)
“..Şu memlekete girin. Orada dilediğiniz
gibi, bol bol yiyin. Kapısından secde ederek
girin ve..“
جوِد );deki'125 .Bakara
ُ
س
(essucud/ال ُّ
“..Tavaf edenler, kendini ibadete verenler,
rükû ve secde edenler için evimi (Kâbe'yi)
tertemiz tutun...” ifadelerindeki “secde”
kelimeleri, bir defa yerlere kapananlar
değil, tüm hayatı boyunca Yüce Allah'ın
dini doğrultusunda hareket edenler, O'nun
emrine amade olanlar anlamındadır.
Bu açıklamalardan sonra ayete dönecek
olursak; anlamaya çalıştığımız
Neml.24'deki,
ْو َمَها
َوقَ
َها
ُّ
دو َن ََِّّللا َو َجدت
ُ
ج
ُ
دو ِن يَ ْس
ُ
ِلل َّش ْم ِس ِمن
Vecedtuha ve kavmeha yescudune liş
şemsi min dunillahi..
Şeklindeki lk cümlesi, DİB mealinde olduğu
gibi genellikle “Onun ve kavminin, Allah'ı
bırakıp güneşe taptıklarını gördüm”
şeklinde çevrilmiştir. Fakat bu tür
çevirilerde;
دو َن İfadedeki) a
ُ
ج
ُ
yescudune/يَ ْس
kelimesine “taptıklarını” şeklinde bir
anlam verilmesi, aslında fiil olan bir
kelimeyi isme çevirmek anlamına
gelmekte,
b) bazı mealler ise kelimeye “secde
ettiklerini” şeklinde fiil anlamı
vermişler ama bu sefer de muzari
olan fiili maziye çevirmiş
olmaktadırlar.
Kısaca “yescudune” kelimesi mâzi(geçmiş)
değil muzâri (devam eden) bir fiildir,
anlamı ise bir şeyin önünde yerlere
kapanmak değil, “emre amade olmak, bir
inancın doğrultusunda itiraz etmeden
hareket etmek”tir.
•Fiile, muzâri oluşundan dolayı bu üç
zamanı birden (şimdiki/geniş /gelecek
zamanı) görecek şekilde mana verilmesi
gerektiğinde bile anlamı aşağıdakilerden
biri olmak zorundadır:
-Emre amade olurllar/Geniş Zaman
-Emre amade oluyorlar/Şimdiki Zaman
-Emre amade olacaklar/Gelecek Zaman
•Bu basit yaklaşım bile, kelimenin
kastettiği anlamın zamanına bağlı kalmak
için yeterlidir. Ama maalesef ki, kıssanın
arka planına Süleyman hakkındaki
efsaneler/israiliyyat yerleştirildiği için,
meal müellifleri isteseler bile bu basit
yaklaşımı gösterememektedirler.
م ِس
şems/ َّش ْ
Bu ayette geçen سِ مْ شَّ للِ/li'ş şemsi
kelimesinin bildiğimiz “güneş” anlamında
değil, “dik başlı/ürküp kaçan” anlamında
olduğunu daha önce(İlk bölümlerde Kehf.86
bağlamında) ortaya koymuştuk.
دو ِن ََِّّللا
ُ
منِ /min duni'l lah
Meallerde, cümledeki bu ifadeye, tıpkı
yukarıdaki DİB mealinde olduğu gibi
“Allah'ı bırakıp” şeklinde mana verilmesi
ise başka bir garabettir. Sadece kıssanın
öncesine ve sonrasına bakılsa bile, “o
müennes kişinin ve kavminin Allah'ı
bırakmamış olduğu” anlaşılacaktır.
Mesela, 29 ve 30. ayetlerde Süleyman'ın
kendisine gönderdiği mektubu okuyan
“müennes kişi ve kavmi” mektupta geçen
“Bismillahirrahmanirrahim” kelimelerine
hiç takılmamış, hatta hiçbir şekilde soru
bile sormamışladır. Yani besmele'de geçen
Allah-Rahman-Rahim kelimelerinden kimin
kastedildiğini gayet açık bir şekilde
anlamışlardır ve “biz böyle bir İlahı
tanımıyoruz” ya da “bıraktık”
dememişlerdir. Yine 36.ayette, kendisine
hediyelerle gelen elçilere kızan Süleyman,
“Allah” kelimesini kullanmış ama yine
karşıdan hiç bir itiraz gelmemiştir.
Şu bilinmelidir ki, min duni'l lah ifadesi
tüm Kur'an'da 74 defa geçmekte ve
hepsinde de mana Allah'ı bırakıp değil,
“Allah'ın berisinde, Allah'tan önce,
Allah'ın altında” şeklindedir.
•Zaten Kur'an'da 144 defa geçenنِ دو
ُ /dûn
kelimesinin anlamı; “yakın, beri, alt,
yaklaşmak, adi, hor, düşük” şeklindedir.
“Dünya hayatı” dediğimiz ifade de bu
kelimeden türemiştir ve anlamı “beri
hayat, öndeki hayat, ilk hayat”
anlamındadır. Ve asıl yurt olan ahirete göre
dünya hayatı, asıl hayatın berisindeki
hayattır. Bu kelimenin asla “bırakmak veya
dışında” şeklinde bir anlamı
bulunmamaktadır.
•Kelimenin kendi anlamı üzerinden tekrar
konumuz olan Neml.24'ün ilk cümlesine
dönecek olursak; cümleye “Allah'ı bırakıp
güneşe secde ediyorlar” şeklinde bir
anlamın verilmesi imkânsız hale
gelmektedir.
Bu açıklamalar ışığında ayetin ilk
cümlesine verilmesi gereken daha isabetli
anlam şu şekilde olmalıdır:
“Vecedtuha ve kavmeha yescudune liş
şemsi min dunillahi...”
“Ona ve kavmine çok kızdım, Allah'ın
berisinde o dikbaşlı için emre amade
oluyorlar...”
yescudune/ يَ ْس
kelimesi, çok bilinen ama en anlaşılmayan
kelimelerin başında gelmektedir. Çünkü
genelde bu kelimeye “secde ediyorlar”
manası verilmekte ve kast edilen anlamın,
bir şeyin önünde yerlere kapanma gibi
anlaşılmasına neden olmaktadır. Aslında
kelimenin yerlere kapanma anlamı da
vardır ama “secde” sadece yerlere
kapanmayla sınırlandırılacak bir şey
değildir.
•Ne yazık ki secde kelimesi, sadece namaz
ritüelinde yapılan bir hareketin adı olarak
anlaşılmaktadır. Oysa namazda yapılan
yere kapanma hareketi secdenin kendisi
değil, sadece yansımadır ve üstelik
secdenin tek bir yansıması da yoktur.
Mesela, Rahman.6'da bitkiler ve ağaçların
da secde ettiklerinden bahsedilmektedir.
Takdir edilmelidir ki, ne bitkiler ne de
ağaçlar yerlere kapanmamakta, insanların
namazda yaptıkları gibi secde
yapmamakta, tam tersi yerden semaya
doğru yükselmektedirler. Semaya doğru
yükselmiş olmalarına rağmen onların o
halleri de secdedir, çünkü secde sadece
yerlere kapanmak değildir.
جود•
ُ
س
ُ /sucud kelimesi; temelde “öne
eğilme, aşağıya bükülme ve tezellül
gösterme, kendini alçaltma, alçak tutma
veya kendi kibrini, gururunu kırma”
anlamına gelir. Yüce Allah'a karşı kendini
alçaltma, alçak tutma veya kibrini,
gururunu kırmayı ve ibadet etmeyi ifade
etmek için kullanılmıştır. İnsanların
iradî/ihtiyarî olarak, hayvan ve cansızların
ise mecburî/gayri ihtiyarî yaptığı bir fiildir.
Bakara.58'deki; )د
ج
َّ
س
ُ /succeden)
“..Şu memlekete girin. Orada dilediğiniz
gibi, bol bol yiyin. Kapısından secde ederek
girin ve..“
جوِد );deki'125 .Bakara
ُ
س
(essucud/ال ُّ
“..Tavaf edenler, kendini ibadete verenler,
rükû ve secde edenler için evimi (Kâbe'yi)
tertemiz tutun...” ifadelerindeki “secde”
kelimeleri, bir defa yerlere kapananlar
değil, tüm hayatı boyunca Yüce Allah'ın
dini doğrultusunda hareket edenler, O'nun
emrine amade olanlar anlamındadır.
Bu açıklamalardan sonra ayete dönecek
olursak; anlamaya çalıştığımız
Neml.24'deki,
ْو َمَها
َوقَ
َها
ُّ
دو َن ََِّّللا َو َجدت
ُ
ج
ُ
دو ِن يَ ْس
ُ
ِلل َّش ْم ِس ِمن
Vecedtuha ve kavmeha yescudune liş
şemsi min dunillahi..
Şeklindeki lk cümlesi, DİB mealinde olduğu
gibi genellikle “Onun ve kavminin, Allah'ı
bırakıp güneşe taptıklarını gördüm”
şeklinde çevrilmiştir. Fakat bu tür
çevirilerde;
دو َن İfadedeki) a
ُ
ج
ُ
yescudune/يَ ْس
kelimesine “taptıklarını” şeklinde bir
anlam verilmesi, aslında fiil olan bir
kelimeyi isme çevirmek anlamına
gelmekte,
b) bazı mealler ise kelimeye “secde
ettiklerini” şeklinde fiil anlamı
vermişler ama bu sefer de muzari
olan fiili maziye çevirmiş
olmaktadırlar.
Kısaca “yescudune” kelimesi mâzi(geçmiş)
değil muzâri (devam eden) bir fiildir,
anlamı ise bir şeyin önünde yerlere
kapanmak değil, “emre amade olmak, bir
inancın doğrultusunda itiraz etmeden
hareket etmek”tir.
•Fiile, muzâri oluşundan dolayı bu üç
zamanı birden (şimdiki/geniş /gelecek
zamanı) görecek şekilde mana verilmesi
gerektiğinde bile anlamı aşağıdakilerden
biri olmak zorundadır:
-Emre amade olurllar/Geniş Zaman
-Emre amade oluyorlar/Şimdiki Zaman
-Emre amade olacaklar/Gelecek Zaman
•Bu basit yaklaşım bile, kelimenin
kastettiği anlamın zamanına bağlı kalmak
için yeterlidir. Ama maalesef ki, kıssanın
arka planına Süleyman hakkındaki
efsaneler/israiliyyat yerleştirildiği için,
meal müellifleri isteseler bile bu basit
yaklaşımı gösterememektedirler.
م ِس
şems/ َّش ْ
Bu ayette geçen سِ مْ شَّ للِ/li'ş şemsi
kelimesinin bildiğimiz “güneş” anlamında
değil, “dik başlı/ürküp kaçan” anlamında
olduğunu daha önce(İlk bölümlerde Kehf.86
bağlamında) ortaya koymuştuk.
دو ِن ََِّّللا
ُ
منِ /min duni'l lah
Meallerde, cümledeki bu ifadeye, tıpkı
yukarıdaki DİB mealinde olduğu gibi
“Allah'ı bırakıp” şeklinde mana verilmesi
ise başka bir garabettir. Sadece kıssanın
öncesine ve sonrasına bakılsa bile, “o
müennes kişinin ve kavminin Allah'ı
bırakmamış olduğu” anlaşılacaktır.
Mesela, 29 ve 30. ayetlerde Süleyman'ın
kendisine gönderdiği mektubu okuyan
“müennes kişi ve kavmi” mektupta geçen
“Bismillahirrahmanirrahim” kelimelerine
hiç takılmamış, hatta hiçbir şekilde soru
bile sormamışladır. Yani besmele'de geçen
Allah-Rahman-Rahim kelimelerinden kimin
kastedildiğini gayet açık bir şekilde
anlamışlardır ve “biz böyle bir İlahı
tanımıyoruz” ya da “bıraktık”
dememişlerdir. Yine 36.ayette, kendisine
hediyelerle gelen elçilere kızan Süleyman,
“Allah” kelimesini kullanmış ama yine
karşıdan hiç bir itiraz gelmemiştir.
Şu bilinmelidir ki, min duni'l lah ifadesi
tüm Kur'an'da 74 defa geçmekte ve
hepsinde de mana Allah'ı bırakıp değil,
“Allah'ın berisinde, Allah'tan önce,
Allah'ın altında” şeklindedir.
•Zaten Kur'an'da 144 defa geçenنِ دو
ُ /dûn
kelimesinin anlamı; “yakın, beri, alt,
yaklaşmak, adi, hor, düşük” şeklindedir.
“Dünya hayatı” dediğimiz ifade de bu
kelimeden türemiştir ve anlamı “beri
hayat, öndeki hayat, ilk hayat”
anlamındadır. Ve asıl yurt olan ahirete göre
dünya hayatı, asıl hayatın berisindeki
hayattır. Bu kelimenin asla “bırakmak veya
dışında” şeklinde bir anlamı
bulunmamaktadır.
•Kelimenin kendi anlamı üzerinden tekrar
konumuz olan Neml.24'ün ilk cümlesine
dönecek olursak; cümleye “Allah'ı bırakıp
güneşe secde ediyorlar” şeklinde bir
anlamın verilmesi imkânsız hale
gelmektedir.
Bu açıklamalar ışığında ayetin ilk
cümlesine verilmesi gereken daha isabetli
anlam şu şekilde olmalıdır:
“Vecedtuha ve kavmeha yescudune liş
şemsi min dunillahi...”
“Ona ve kavmine çok kızdım, Allah'ın
berisinde o dikbaşlı için emre amade
oluyorlar...”
https://drive .google . c om/file/ d/1ySk1IRQA24HZNt_J2rmtY8xtWFWQ_-rc/view
"Yescudu: secde ediyorlar. Ederler. Yapıyorlar tarzında çıkıyor. Çoğunlukla ve neredeyse hepsi Ruhani olarak kast ediyor.
Neml 24 ise bir insandan bahsediyor. Bir insanın secde etmesinden bahsediyor gibi. Ve bu sefer yescudūne diyor.
Hac 18 Ruhani bir secde anlıyorum. Yani doğal bir secde hali... aynı kaderin önüne geçilmemesi gibi.
Succeden: secde 15, Meryem 58 ve isra 107' de çene üstü ile kullanılmış.
Çene üstü diye geçen kavram zkn kökünden çıktığı yazıyor. 3 ayet var. İsra 107, 109, yasin 8...
İsra suresinde fiili bir iş olduğu belli...
Bakara 58 ise ruhani, boyun eğerek girmek- bazen utanır boyun eğersin fiziksel olarak en fazla bu olabilir- bahsi geçiyor.
Araf 161, Nisa 154, nahl 48 ve furkan 64- içinde olan kvm kökünden çıktığı yazan ve kıyamen tabirini farklı ayetlerde göremedik bakarsın- genel olarak ruhani, bazı yerlerde ise kısmen boyun eğerek- örneğini vermiştik- girmekten bahsediyor.
Taha 70'de feulķıye kelamı tek o ayette kullanılıyor. Fakat aynı manada farklı ayetlerde- aynı içerik- kullanılıyor. Araf 120'dir. Şuara 46. Bunun dışında kapanmak manası yok bu kökten çıkan: lķy...
Tescudū: fussilet 37 dışında yok. Secde etmeyin diyor.
Fescudū: insana secde et diyor. Şuara 46-49 ise fiziksel bir mana taşıyor gibi..." yıllar önce yazmışım. faydası olur belki
Neml 24 ise bir insandan bahsediyor. Bir insanın secde etmesinden bahsediyor gibi. Ve bu sefer yescudūne diyor.
Hac 18 Ruhani bir secde anlıyorum. Yani doğal bir secde hali... aynı kaderin önüne geçilmemesi gibi.
Succeden: secde 15, Meryem 58 ve isra 107' de çene üstü ile kullanılmış.
Çene üstü diye geçen kavram zkn kökünden çıktığı yazıyor. 3 ayet var. İsra 107, 109, yasin 8...
İsra suresinde fiili bir iş olduğu belli...
Bakara 58 ise ruhani, boyun eğerek girmek- bazen utanır boyun eğersin fiziksel olarak en fazla bu olabilir- bahsi geçiyor.
Araf 161, Nisa 154, nahl 48 ve furkan 64- içinde olan kvm kökünden çıktığı yazan ve kıyamen tabirini farklı ayetlerde göremedik bakarsın- genel olarak ruhani, bazı yerlerde ise kısmen boyun eğerek- örneğini vermiştik- girmekten bahsediyor.
Taha 70'de feulķıye kelamı tek o ayette kullanılıyor. Fakat aynı manada farklı ayetlerde- aynı içerik- kullanılıyor. Araf 120'dir. Şuara 46. Bunun dışında kapanmak manası yok bu kökten çıkan: lķy...
Tescudū: fussilet 37 dışında yok. Secde etmeyin diyor.
Fescudū: insana secde et diyor. Şuara 46-49 ise fiziksel bir mana taşıyor gibi..." yıllar önce yazmışım. faydası olur belki
meale çevirirken ayetlerin anlamlarının bir kısmını kendi görüşlerine ithafen çeviriyolar ya. işte bizi bu üzüyor.
burayı da doldurdum kusura bakmayın kısa bi yolculuk yapıp herşeyi aşşağılarda bulabilirsiniz. eheheh
Allah'ım bizleri bağışla bizleri yolunda olan kullardan eyle. Barış ve esenlik sizinle olsun.
karşim bak bu konular senin zihinsel sorunlarını çözmüyor. fire karşimizde bu yüzden dinlere girmiyordu. yanlış anlamalarının, yaklaşımındaki eksiklikleri din çözmez. emin ol my7'de başlık döneminde istese dini çok süper aktarırdı bildiği kadarıyla. ki bunu yaptı zaten. senin sorunlarını üç aydır din dışı sohbetlerde de çözülmedi.
fire-black-alive üçlemesindeki iletişimde sorunlarını azaltmış olabilir fakat yok etmediğine eminim.
fire'ı bu yüzden hep arayacağım.
bu konulara bu kadar yüklenme diye söylüyorum. bu kadar şey yazmışsın, sonuç hipotez ne?
iletişim günden güne azalacak beyler bu arada, işin gerçeği iletişimi başlatan kişiyi kaybettik.
destek olan kişilerden biri olarak, başlatıcı olmak bana göre değil.
aslında, gelişiminizde ki çıkarımları yazmak ve iletişimi devam ettirir.
benden çıkarsa yazarım zaten. bunu da bilin diye söylüyorum. iyi günler.
edit: her zaman takipte, ve gördüğümü yazmaya devam edeceğim yıllardır olduğu gibi.
fakat fire'a kırgınım. bu kadar kolay harcanabilir bir ilişki, asla birlikte olduğumuzu göstermez.
arkadaşa, alındım demişim, dalga geçmiş. biz kardeş değil miydik abicim?
yazdığın cümleyi de biliyorsun. iletişimi devam ettirmek için fire yerine ben gidebilirdim fakat yapılan yanlış düzeltilmeyecek ve olduğu gibi kalacaktı. esenlikle kendinize iyi bakıyorsunuz zamqiler.
fire-black-alive üçlemesindeki iletişimde sorunlarını azaltmış olabilir fakat yok etmediğine eminim.
fire'ı bu yüzden hep arayacağım.
bu konulara bu kadar yüklenme diye söylüyorum. bu kadar şey yazmışsın, sonuç hipotez ne?
iletişim günden güne azalacak beyler bu arada, işin gerçeği iletişimi başlatan kişiyi kaybettik.
destek olan kişilerden biri olarak, başlatıcı olmak bana göre değil.
aslında, gelişiminizde ki çıkarımları yazmak ve iletişimi devam ettirir.
benden çıkarsa yazarım zaten. bunu da bilin diye söylüyorum. iyi günler.
edit: her zaman takipte, ve gördüğümü yazmaya devam edeceğim yıllardır olduğu gibi.
fakat fire'a kırgınım. bu kadar kolay harcanabilir bir ilişki, asla birlikte olduğumuzu göstermez.
arkadaşa, alındım demişim, dalga geçmiş. biz kardeş değil miydik abicim?
yazdığın cümleyi de biliyorsun. iletişimi devam ettirmek için fire yerine ben gidebilirdim fakat yapılan yanlış düzeltilmeyecek ve olduğu gibi kalacaktı. esenlikle kendinize iyi bakıyorsunuz zamqiler.
Kur'an'ın kişiye nasıl bir faydası olamaz kanka?
Edit; zihinsel sorunları çözmek açısından.
İnkâr edip olmuyor ben dünyevî hakikatleri kovaliyim diyemem. Fire' Kur'an'a yönelmiyor diye onu da takip edemem yine inkâr olur.
Edit; zihinsel sorunları çözmek açısından.
İnkâr edip olmuyor ben dünyevî hakikatleri kovaliyim diyemem. Fire' Kur'an'a yönelmiyor diye onu da takip edemem yine inkâr olur.
Ya işin optimumu iyi be hem Kur'an'ı aksatmamak gerekiyor hem dünyayı bence.
Kur'an kişiye faydası olur hakikatleri daha iyi görmene, hayatta daha çok derinleşmene vb. Birçok fonksiyonu var.
Tabii biz derinleşmek,hakikatın temeli olduğu için ve tanrının emri olduğu için okuyoruz.
Tabii herşeyi Kur'an dan beklemek saçma olur tama yani hayatta dair hakikatleri verir de kutsal kitap ta boks yapmak hakkında birşey olmaz mesela ama sana kötüler ile mücadele etmeni söyler ve odunu dizer sen de boks oğrenmeye gidersin ve kıvılcımı çakarsın.
Yani Kur'an birçok şeyin temelini oluşturur hayat kılavuzu abi bu kitap.
herşey senin elinde diğer herşey senin kendini geliştirmek için kullanabileceğin araçlar ve başında da kutsal kitap var sonra öğreti, hacı felan sırasıyla gidiyor.
Tanrı gelişmeni ve iyi bir alfa olmanı istiyor, o yüzden senin önüne öğreti yi çıkardı o yüzden öğreti ilerde Kur'an ile yolu aynı yolda olduğunu gördük.
Başlık yalnızca odunu dizip bizi uyandıran kul yazımı bir yazı dizisidir sonrası Kur'an dır.
Tabii diğer içeriklere de bakabilirsin mesela redpill de bazen hakikati söylüyor aynı şekilde diğer yazılar ve öğretilerde aynı şekilde.
Fakat sıra şöyle olmalı bence Kur'an/Başlık/Diğer şeyler.
Kur'an kişiye faydası olur hakikatleri daha iyi görmene, hayatta daha çok derinleşmene vb. Birçok fonksiyonu var.
Tabii biz derinleşmek,hakikatın temeli olduğu için ve tanrının emri olduğu için okuyoruz.
Tabii herşeyi Kur'an dan beklemek saçma olur tama yani hayatta dair hakikatleri verir de kutsal kitap ta boks yapmak hakkında birşey olmaz mesela ama sana kötüler ile mücadele etmeni söyler ve odunu dizer sen de boks oğrenmeye gidersin ve kıvılcımı çakarsın.
Yani Kur'an birçok şeyin temelini oluşturur hayat kılavuzu abi bu kitap.
herşey senin elinde diğer herşey senin kendini geliştirmek için kullanabileceğin araçlar ve başında da kutsal kitap var sonra öğreti, hacı felan sırasıyla gidiyor.
Tanrı gelişmeni ve iyi bir alfa olmanı istiyor, o yüzden senin önüne öğreti yi çıkardı o yüzden öğreti ilerde Kur'an ile yolu aynı yolda olduğunu gördük.
Başlık yalnızca odunu dizip bizi uyandıran kul yazımı bir yazı dizisidir sonrası Kur'an dır.
Tabii diğer içeriklere de bakabilirsin mesela redpill de bazen hakikati söylüyor aynı şekilde diğer yazılar ve öğretilerde aynı şekilde.
Fakat sıra şöyle olmalı bence Kur'an/Başlık/Diğer şeyler.
ya abi kurandan bahsetmeyince, kurana yönelmiş olmuyorsun he kardeşim ya.
fire belki senden benden iyi müslümandır amk.
yok şu inkar olur yok bu inkar olur. ya biz inkardan felan bahsetmiyoruz. dünyevi nimetleri kovalamakta çok absürt geliyor beyfendiye. süleymanın zenginliği nasıl elde ettiğini felan gökten geldi sanıyorsun herhalde. davud krallığı felan nasıl kurdu. bunların hepsi dünyevi arayışların ürünüdür.
kuran konuşacaksan, fayda etmiyor diyorum gelişimine var mı ötesi kardeşim? işin komiği konuşmayıp gelişimine odaklandığın zamanda fayda etmedi fark ettiysen.
sonra fire felan konuşmayın deyince alınıyorsunuz kanka.
fire belki senden benden iyi müslümandır amk.
yok şu inkar olur yok bu inkar olur. ya biz inkardan felan bahsetmiyoruz. dünyevi nimetleri kovalamakta çok absürt geliyor beyfendiye. süleymanın zenginliği nasıl elde ettiğini felan gökten geldi sanıyorsun herhalde. davud krallığı felan nasıl kurdu. bunların hepsi dünyevi arayışların ürünüdür.
kuran konuşacaksan, fayda etmiyor diyorum gelişimine var mı ötesi kardeşim? işin komiği konuşmayıp gelişimine odaklandığın zamanda fayda etmedi fark ettiysen.
sonra fire felan konuşmayın deyince alınıyorsunuz kanka.
neden bekliyorsun?
bu sözlük, duygu ve düşüncelerini özgürce paylaştığın bir platform, hislerini tercüme eden özgür bilgi kaynağıdır.
katkıda bulunmak istemez misin?